Akcióterv cellulitisz ellen…

Akcióterv cellulit ellen

Akcióterv cellulitisz ellen…

A cellulit nem más, mint felfúvódott zsírsejt, a belsejében “pangó” salakanyagokkal, amelyek az anyagcsere végtermékei. De miért pang a salakanyag? Mért nem választódik ki?

Az ember vérkeringése mellett a nyirokkeringése is rendkívül fontos, hisz feladata a sejtekből a salakanyagok elszállítása. Csakhogy, sajnos, a mozgásszegény életmód, az egészségtelen táplálkozás, a nem megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása mind hozzájárulnak a keringés lelassulásához, aminek következménye, hogy az anyagcsere végtermékek nem, vagy nem olyan mértékben ürülnek ki a szervezetből, ahogy kéne! Ráadásul a felduzzadt, a kötőszöveti rostok “halászhálójának” fogságában vergődő, ám kitüremkedni vágyó zsírsejtek a szövetekben túlnyomást okozhatnak, amely amellett, hogy fájdalmas, nyirokpangáshoz vezethet! Ezért érződik a narancsbőrös bőrfelszín hidegnek, durva tapintásúnak és egyenetlennek. Alig van benne keringés!!! Ami – amellett, hogy ronda – értágulathoz, vagy egyéb érkárosodáshoz vezethet!

Ha még eddig nem tetted, mostanra remélem megutáltad annyira ezeket a felfuvalkodott zsírsejteket, hogy frontális támadásba lendülj ellenük (ha érint a probléma; ha meg nem, legalább tudod, hogyan kerülheted el :-))!

Minden, ami serkenti a vér-és nyirokkeringést, javítja az izomtónust, építi az izomszövetet és segíti a szervezet méregtelenítő/salaktalanító folyamatait, pozitív irányba befolyásolja a narancsbőr állagát!

Nézzük, mit tégy – pontról pontra:

  • ha még nem késő, helyezz hangsúlyt a megelőzésre: testsúlyod igyekezz az ideális szinten tartani és vigyázz a gyorsan felugró kilókkal!
  • mozogj rendszeresen: heti 3-4 alkalom Pilates, Callanetics, Thera s ha van rá időd, tempós séta a szabadban (fél- 3/4 óra, vagy egy kis kirándulás formájában)
  • igyál sok ásványvizet (egyáltalán: IGYÁL! A nők hajlamosak nem inni – elfelejtkeznek róla! Ha már szomjas vagy, az régen rossz! Akkor már dehidratált állapotban vagy! Akkor is igyál, amikor nem vagy szomjas!!!) Legyen melletted egy 1,5 literes ásványvizes palack és a nap végére azt feltétlenül ürítsd ki! Azért mellé még jöhet 1-1 csésze tea vagy hozzáadott cukormentes rostos lé… Napi kb. 2,5 l folyadékkal sokat tehetsz a salakanyagok eltávolítása érdekében!
  • ne ülj, vagy állj sokat egy helyben!
  • ha kávés, vagy teás vagy, csökkentsd a koffein bevitelt :-(!
  • segíthetnek még a gyógyteák, illetve a keringést javító masszázsok (nem kell feltétlenül masszőrben gondolkodni; az is jó, ha veszel egy luffa szivacsot és zuhanyzás közben / után jó alaposan átdörzsölöd vele a tested + ha bírod a hidegebb vizet, a váltott zuhanyzás (meleg-hideg vizes) nagyon jót tesz)!
  • tudom, tudom, megint jövök itt ezzel az egészséges táplálkozással, de mi is legyen az, amit ha megeszel, a nap végén nyugodtan hajthatod álomra a fejed, hogy “egészségesen táplálkoztál”??? Nos, a kávé (ez sajna engem is érzékenyen érint :-(), a csoki, a sör, a fehérliszt és a belőle készült cuccok, a hús (különösen rántva), a kolbász, az étolj és bármely sült kaja (pl. krumpli) nem ilyen!!! Ellenben a zöldség – gyümölcs napi 5x, az ásványvíz, a rostos levek és gyógyteák igen!!! Fogyszd őket szeretettel! Konyhatechnikai eljárások közül részesítsd előnyben a grillezést, pékáruknál pedig a teljes kiőrlésű lisztből készült finomságokat…

podium